Kalorier i rågbröd

100 gram rågbröd innehåller 200 kalorier.
Om du vill konsumera 100 kcal måste du äta 50 gram rågbröd.

Kalorier i rågbröd per 100 gram: 200 kcal
Kolhydrat i rågbröd per 100 gram: 46 gram
Protein och rågbröd per 100 gram: 5 gram
Fett i rågbröd per 100 gram: 1,2 gram

Rågbröd är ett hälsosamt och näringsrikt fullkornsalternativ till vete. Råg innehåller en mängd olika näringsämnen, inklusive protein, fiber, järn, magnesium och många B-vitaminer. Dessutom är rågbröd också rikt på kostfiber och har ett högt innehåll av omega-3-fettsyror och mangan jämfört med vete. Det finns flera hälsofördelar med att äta rågbröd i vardagen. T.ex. det kan hjälpa till att reglera blodsockernivån och främja hjärthälsan. Det säkerställer också en mättnadskänsla, varför du inte vill ha så mycket sug efter ohälsosamma mellanmål. Rågbröd är också en otroligt hälsosam och utsökt mat som innehåller mer fiber än andra typer av bröd, liksom viktiga mineraler.

Näringsinnehåll i rågbröd

Del Kcal Kj Proteiner Kolhydrater Fett
100 g rågbröd 200 840 5 46 1,2

Förbränning av rågbröd

Hur lång tid tar det att bränna 199 kcal som finns i 100 gram rågbröd?

Simning 16 min
Lopp 15 min
Cykling 20 min
49 min

* Baserat på en genomsnittlig person på 70 kg.